בעידן הדיגיטלי של היום, חברות האפליקציות החברתיות מאמצות את הביצועים והצמיחה שלהן דרך מדדים משמעותיים למדידת הביצועים (KPIs). מדדים אלה מספקים תובנות למעורבות המשתמשים, הרווחיות, שימור המשתמשים וביצועי האפליקציה באופן כללי.
משתמשים פעילים חודשיים (MAU) ומשתמשים פעילים יומיים (DAU):
משתמשים פעילים הם הליבה של כל אפליקציה חברתית. MAU ו-DAU מייצגים משתמשים ייחודיים שמתחברים או מגיבים לאפליקציה שלך במהלך חודש או יום מסוים. מדדים אלה מספקים תובנות על מספר המשתמשים שמשתמשים באפליקציה באופן פעיל
**חישוב:**
מדדים אלה מחושבים על ידי ספירת המשתמשים הייחודיים שמאפליקציה ביום (DAU) או בחודש (MAU).
משך ביקור – סאשיין (Session Duration):
משך סאשיין מודד את משך הזמן שמשתמשים מבלים באפליקציה לפי כל סאשיין. מדד זה מספק תובנות למעורבות המשתמשים והשביעות רצון שלהם. משך סאשיין ארוך באופן כללי מצביע על משתמשים שמוצאים ערך באפליקציה שלך.
**חישוב:**
משך הסאשיין ממוצע= סה"כ זמן שהושקע באפליקציה / מספר כולל של ביקורים
שיעור הנטישה (Churn Rate):
שיעור הנטישה הוא השיעור בו משתמשים מפסיקים להשתמש באפליקציה שלך לאורך זמן מסוים. שיעור נטישה הגבוהה עשוי להצביע על כך שמשתמשים לא מוצאים ערך באפליקציה, בעוד שיעור נטישה נמוך מצביע על שימור יעיל של משתמשים.
**חישוב:**
שיעור הנטישה = (מספר המשתמשים בתחילת תקופת הזמן – מספר המשתמשים בסוף תקופת הזמן) / מספר המשתמשים בתחילת תקופת הזמן * 100
הכנסה ממוצעת למשתמש (ARPU):
ARPU מודדת את הכנסה שנוצרת לפי משתמש ומסייעת בהבנת רווחיות החברה. חברות יכולות לשדרג את ARPU שלהם על ידי עידוד משתמשים לבצע רכישות בתוך האפליקציה או על ידי הצעת מנויים.
**חישוב:**
ARPU = סה"כ הכנסות במהלך תקופה מסוימת / מספר המשתמשים הפעילים באותה תקופה
ערך לקוח של משתמש (LTV):
LTV הוא ההכנסה הממוצעת שנוצרת ממשתמש במהלך כל הזמן שהוא משתמש באפליקציה. מדד זה מסייע להבנת כמה כדאי להשקיע בפרסום ובשיווק כדי למשוך משתמשים חדשים.
**חישוב:**
ARPU*משך החיים של משתמש ממוצע = LTV
כל אחד מה-KPIs הללו מציע תובנות ייחודיות לביצועי האפליקציה, אך הם משמעותיים באופן מיוחד כאשר משתמשים בהם ביחד, מכיוון שהם מספקים תמונה מקיפה יותר של הביצועים של האפליקציה. כמובן, חשוב לזכור שכל חברה צריכה לבחור את ה-KPIs שהכי מתאימים למטרותיה האסטרטגיות. ולבסוף, מערכת מעקב וניתוח אפקטיבית היא חיונית למדידה מדויקת של ה-KPIs הללו.
כדי לבנות מדדים וKPI צריך ללמוד את זה נכון
קורסים מקיפים של דאטה אנליסט וBI DEVELOPER, מקנים מגוון רחב של מיומנויות טכניות ואנליטיות החיוניות להצלחה בתחום זה, בניית מדדים ב SQL ובכלי BI כמו למשל טאבלו . מוזמנים להצטרף לאחד המסלולים שלנו דאטה אנליסט (קורס ביג דאטה אנליסט) bootcamp וקורס BI Developer Bootcamp